"You are apartmented!"

Rubriken ska uttals i bästa Donald Trump maner, för denna man är born and raised i Queens, NY, NY. Just detta Queens, den största statsdelen i NY City som från och med måndag kommer vara mitt och mina medresnärers hem. Lovade ju att återkomma med info om vårat boende i NYC. Så här är historien hur vi blev Queens bor för 2 veckor.


"He e ju som taget ur nan film pa TV"

Vi hade en sån sagoliktur att min kära mor råkade få nyss om att hennes vänninas dotter och tillika min gamla skolkamrat Maria skulle hyra ut sin lägenhet i NY. Jag fick tag på Maria på facebook och det hela slutade med att vi kommer hyra 2 rum i lägenheten och dela den tillsammans med 2 tjejer som bor i det tredje rummet. Blir sweet!!

Man kommer ju att känna som man verkligen bor i NY nu ett kort tag. Jag tycker det verkar galet mycket roligare att bo en lägenhet lära känna två främmande personer och dessutom behöva prata engelska även "hemma" man kommmer ju behöva all träning man kan få första 2 veckorna för att komma in i flowet som man säger.

Men Queens största stolthet för en "rocker" (haha) som undertecknad är förstås Ramones så jag låter följade strof från deras "We're a Happy Family" avsluta detta inlägg:

"Siting here in Queens
 Eating refried beans
We're in all the magazines
Gulpin' down thorazines
"

// Drama out!

Kommentarer
Postat av: pubes

sv: den som ändå var känd för det!

2009-06-26 @ 22:40:21
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: Im kickass! (när du säger "ass" ska du läspa!)

2009-06-26 @ 23:14:13
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: damn right! jag ska bli känd för.. hmm.. att jag vek ut mig i min blogg. tror jag.



är det bara jag som kommenterar här? bara pubes överallt!

2009-06-26 @ 23:48:36
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: det är bra! man kan aldrig få nog av pubes! (eller så är det just det man kan..?)

2009-06-27 @ 00:04:38
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Anonym

läser du mogis.se blogg?

2009-06-28 @ 05:01:28
Postat av: Anonym

Nä jag läser den inte, gör någon annan det....?

2009-06-28 @ 20:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0