På resande fot

Just i detta nu befinner sig jag och E i en tågvagn mellan umeå och Ånge på väg till Norrköping. Vi är på väg till något så jäkla vuxet som ett bröllop för en av våra bästa vänner Jacob “prällen“ Sernheim. Finns nog få saker som får en att känna sig gammal som när polare gifter sig. Men som tur var känner jag själv inte den minsta panik över att skaffa fru, ungar och volvo. Inte för jag tror att jacke kommer kommer skaffa kombi. Han har ju trots allt inte ens körkort.

Här kommer en lista på saker som visar att man är äldre än man tror.

1. När man träffar folk på krogen som gick på mellanstadiet när man själv lyckades komma in på krogen första gången.

2. när man inser att ens 2 år yngre syskon skaffat sig så många vuxenpoäng att man inser att man aldrig kommer komma ikapp honom (se mitt tidigare inlägg “Än är man inte garv i alla fall“)

3. När man kommer på sig själv med att gnälla på dagens ungdom. Hur lata och ouppfostrade de är och deras internetslang.

4. När man inte längre kan lura sig till att åka på barnbiljett på bussen ens ifall man skulle raka av sig skägget helt och hållet.

5. Man stör sig på onyktra personer som inte ens är otrevliga när man själv är nykter.

6. När man inte längre tycker det är kul att supa vare helg och kan sitta nykter i en tågvagn på midsommarafton utan att man känner att man missar nåt.

och slutligen men det allra tydligaste beviset.

7. Man kan äta oliver. vägrar fortfarande i största möjliga mån dessa vuxenlivets svar på lördags godis då jag alltid sagt att oliver är för de som har gett upp (alltid med glimten i ögat förstås).


 Men det är ju oxå rätt skönt att bli äldre. Man har ju mer pengar nu och kan göra såna grejer som den här usa resan tex. Ja på tal om resan ja. det är verkligen inte långt kvar nu. är så jävla taggad att det inte är klokt alltså. Björn var och hälsade på mig och E igår och idag och vi var och kikade på filmen baksmällan. Så fruktansvärt bra film det var alltså. den fick en ju en sjuk taggad inför besöket i Las Vegas med. Har ni inte sett den se den säger jag bara!

/Drama out

Kommentarer
Postat av: Susanne

Sv: Omg! We are so cool! Jag sitter och försöker lösa hur fan man lägger upp en bild, Men det löser sig nog. Fasen va kul att jacob ska gifta sig! Lägg gärna upp en bild från bröllopet så man får se!:-)

2009-06-20 @ 00:31:41
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0