Atlantic City, sol och bränna!


 
Efter Philadelphia och ett samtal med en bartender så fick vi för oss att åka till Atlantic City. Efter en resa med Greyhound och lite kaffe på en starbucks så var vi redo att hitta ett hotell. Så vi drog upp datorn och kollade lite. Vi hittade ett sjyst hotell som hette Flagship (det ni ser på bilden ovan), det var fyrstjärnigt och verkade inte ligga så långt bort.
Jag kan berätta först att det som är lite intressant med Atlantic är att de fina kvarteren med jättefina hotell som t. ex. Flagship ligger bara typ över gatan från riktiga slumområden. Nergångna hus med vad som verkade vara mycket fattigdom.

Vi kände ju att vi måste in och kolla in staden så vi hittade en liten strandbar där vi drack några Corona och njöt i värmen. Sen gick vi upp till Caesars Palace och spelade lite. Inte för att skryta men... jag  var den enda som vann, på slots alltså. Jag vann typ 25 dollar, inte mycket men det betalade jitneyn hem iallafall. Ja deras stadsbussar är små minibussar och kallas Jitney... Pierre tog sig in på en exclusiv nattklubb, men jag fick inte komma in för jag hade sneakers på mig, tråkigt men sant : )

På morgonen checkade vi ut och drog till stranden, det var en grym strand, varmt i vattnet, stora vågor som fan och varmt... som fan.
Så oerfarna som vi är vid sol, så brände vi oss REJÄLT. vi såg ut som kräftor allihopa, dock var jag mest bränd tror jag, pga min tro att nummer 8 solfaktor skulle räcka...
Så de senaste dagarna har vi inte varit de roligaste att vara med, då vi svurit så mycket när vi ska sova, sitta, bära (bra tips, ta inte en 15kg tung rygga när din rygg och axlar gör ont så in i helvete).
Sen blev det ett annat hotell den andra natten, där dom hade ett Nintendo play choice och en massa andra galet coola 80tals arkad system...
 
Efter natten, då vi slocknade snabbt som tusan, så blev det Greyhound mot Baltimore, där vi befinner oss nu. Men mer om det senare.

XOXO //B

Kommentarer
Postat av: J

2 av 3

2009-07-21 @ 09:53:59
Postat av: R

4 av 5, bra hjort!



björn: du skulle dragit det gamla limousingenomhoppartricket för att ta dig in!

Postat av: pedr löfgren

SADN SE FINT!

2009-07-27 @ 08:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0