4th of fucking July!

Sitter på jobbet och gör absolut ingenting. Stora dela av vårat datasystem ligger nere så det går inte arbeta över huvudtaget vilket ger mig tillfälle att låta mitt sinne flyga över till andra sidan atlanten för en stund.

Vi i Sverige skäms ju över att ta en nationaldag över huvudtaget men USA är ju sveriges raka motsats på den punkten som bekant. Visst skulle en person med ett så vänsterfläckat politiskt sinne som undertecknat kunna skapa en hel spinoff blogg om den amerikanska patriotismens skadeverkningar runt världen MEN visst fan måste jag erkänna att det kommer bli enormt grymt att få uppleva the big day aka Indiependence Day aka 4th of fucking july!

Att få stå i central park lr vars än nu den sedvanliga paraden som tycks obligatorisk i varenda skrymsle av USA återfinns i New York med en skum hat och en stars and stripes i handen känns galet exotiskt och häftigt. Hittade en film, inte från New York men endå som jag gärna delar med er kära bloggläsare och medresenärer.

 

I mer vardagliga nyheter så kan meddelas att alla resenärer (utom björn tyvär) samt Jacob, Ludde och Marie befinner sig i våran lägenhet på Mariehem för tillfället. Känns riktigt härligt att få umgås med gamla vänner igen. to bad man måste jobba bara men men taggar inför kvällen och helgen :)

Kommentarer
Postat av: pubes

sv: det lär bli king tror jag!! hälsa honom från mig är du snäll:)

2009-05-22 @ 11:52:04
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: bern af vastgotherna

Ja det låter jävligt kul, taskigt som fan att man inte kan närvaro. Hälsa jacob så jävla mycket från mig:)och alla andra förstås.

2009-05-22 @ 14:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0