Den ultimata roadmixen?

Så jag sitter ikväll och klurar på den ultimata road trip skivan. Ni får mer än gärna fylla på med låtarna ni tycker borde finnas med genom att skriva en liten kommentar på detta inlägg.


Spår 1:  Carry on wayward son - Kansas

Det här spåret känns verkligen självklart för mig. Finns i mina ögon ingen mer passande låt och man kommer in i rätt stämning och taggas igång till 100 % redan på det fantastiska körintroet!
För alla er som som följt serien Supernatural så ger ju det bara ytterligare en dimensionpå det hela!

Spår 2:  Panama - Van Halen

"She's runnin', I'm flyin' Right behind in the rearview mirror now
Got the fearin', power steerin' Pistons poppin', ain't no stoppin' now"

Behöver jag verkligen säga mer?

Spår 3:  California - Phantom Planet

Första gången jag hörde denna låt i O.C (de första 2-3 säsongerna är fortfarande den bästa tv som gjorts!) så ville jag bara sätta mig på första bästa flyg till California och aldrig mer komma tillbaka till Sverige. Får fortfarande den känslan när jag hör den här låten och jag och Emil har drömt att åka runt i USA med denna låt på högsta volym i stort sätt sedan vi lärde känna varandra. Ingen låt är mer självskriven på den här listan!

Spår 4: Born to run - Bruce Springsteen

Man kan ju inte ha en roadtrip platta för en USA resa utan "The Boss" det vore ju som att äta amerikanska pannkakor utan lönnsirap! Tycker ju personligen att hans betydligt nyare "Radio Nowhere" är hans bästa låt men det blir inte mer roadtrip än Born to run. "Sprung from cages out on highway 9, Chrome wheeled, fuel injected and steppin out over the line"

Spår 5: Start me up - The Roling Stones

Är uppvuxen men en far som matade mig med stones redan som som liten så för mig så var denna låt sjukt solklar på en sån här lista. Inte min favorit stone låt med utan tvekan den som passar bäst in på en roadtrip skiva.

Spår 6: Born to Be Wild- Steppenwolf

Ytterligaren en låt inte behöver någon närmare presentation, just get the the motor runing!

spår 7: I'm the highway - In Flames

Världens bästa band gör en låt en sån titel så är det ju klart att denna ska vara med på skivan.

Spår 8: East Bound And Down - Jerry Reed

Ledmotiv till en av världens mest klassiska roadmovies och en grym låt. Därmed självskriven även på ledmotivet till denna resa.

Spår 9: Here I Go Again - Whitesnake

Den ultimata allsångslåten och dessutom med ett passande tema, kan det bli bättre?

Spår 10: Green River - Creedence Clearwater Revival

Ingen roadmix är ju komplett utan lite "Kreedens". En grym CCR som inte känns lika känns lika sönderspelad som många andra CCR låtar.

Spår 11: When it rains - Paramore

Det är ju inte alltid strålande solsken när man är ute å åker bil och så tänkte avsluta med två låtar som passar att trycka igång när regnet öser ner utanför vindrutan. Den första är som sagt When it rains med Paramore, en sjukt bra låt som jag spenderat många regnfyllda stunder med.

Spår 12: November Rain - Guns n' Roses

Ytterligare en låt med regntema som sagt och en maffig avslutningn på denna roadmix. Låten i sin tur behöver väl knappast någon närmare presentation.




[Edit]För som andvänder Spotify och är sugen på att lyssna på denna mix kan kopiera länken nedan och klista in den i adressfältet.


-->    spotify:user:frostmorker:playlist:5p5RXeoCwSrhbDsbhD9fwH    <--

Uppdateras allt eftersom med nya låtar.



// Drama out!

Kommentarer
Postat av: E

Spotify-länken funkar inte.



Loong Beach med Laakso är en bra regnlåt och Brothers on a hotel bed med DCfC.

2009-06-23 @ 01:54:30
Postat av: E

Måste lägga till en till Kansas-låt.

Dust in the wind, en av de vackraste.

2009-06-23 @ 01:57:45
Postat av: petter löfe!

är inte crazy train go på vägen?

what do I know, själv skulle jag då dra på soundtrack of our lives - instant repeater '99 minst en gång om dagen :)

AND OFF YE GO!

2009-06-23 @ 06:24:54
Postat av: Drama

Får ta å kolla upp alla låtar ni tipsat om ikväll!



Vet inte varför inte spotify länken inte funkar. Ska kolla på det ikväll.

2009-06-23 @ 12:29:40
Postat av: amen gissa

pumpa biceps!

2009-06-23 @ 18:52:53
URL: http://lostontheroad.blogg.se/
Postat av: Drama

måste få tilläga en låt själv med! helt underbara http://www.youtube.com/watch?v=TjNK7rApx-c

2009-06-25 @ 01:37:50
URL: http://lostontheroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0