Counting down 2 week, soon live in New York city!

Bara två veckor kvar nu. känns nästan overklig och tror att det äntligen börjat sjunka in att man verkligen ska ge sig av. När jag kom hem från jobbet idag satt Emil och tittade på filmer sen han, Markus, Peter, Rickard och Marcus var i NY för 2 år sedan. Man blev ju inte mindre taggad av att se det kan jag lugnt säga. fuck yeah!

Var och kolla efter en ny resväska idag. Dock så kostar den superkoola transformers väskan från fjällräven som jag vill ha över 1800 kr. Lite saftigt kanske men då kan den ju oxå förvandlas till en stor bärryggsäck. Skulle tippa på att det blir en 300-400 krs väska från COOP innan slutet tyvär. lägga pengarna på nåt roligt i USA istället. Men ifall någon vet om nån som säljer en billigare modell av transformersväskan i Umeå får ni mer än gärna hojta till.

Har dessutom lagt ut en del krokar ang att kunna lira lite live i NY när vi landar. Open mic nights och likande och har lyckas fått en hel del tips från andra musiker i USA. Ifall jag vill verkar ja kunna lira i praktiken var enda kväll som vi är där! Men tror att min medresenärer skulle ledsna efter ett par ställen kanske. Men de vet vad de gav sig in på när de beslöt att resa med mig. Tar ju varenda liten chans jag kan ta att få stå i centrum och sjunga och lira gitarr. Fick tipset om den fantastiska sidan http://www.openmikes.org som listar ställen som har open mic och open jams över hela USA och Kanada. Vilket kommer innebär en hel del tequila för Emil och Kalle med andra ord (obs varning för intern grej)

Denna sida kommer nog att utnyttjas betydligt fler än en gång under denna resa hoppas jag. Som vi alla vet så är det ju lite roligare att bjuda på en bild till er kära läsare med så här kommer även dagens bild just på detta tema.


Från min och Kimpans spelning efter Majas releasefest på Cafe Schmäck för lite drygt 3 år sedan.

Anledning till att jag valde just denna bild är för att jag dessutom har den fantatiskt roliga nyheten att meddela att även Kim "Kimpan" Wallen gör oss sällskap första 1.5 veckan av resan, nämligen tiden i NY. Välkommen ombord Kim!

Kommentarer
Postat av: E

Två tequila!



Är det inte Per gessle där på bilden till vänster?

Så jävla likt :P

2009-06-17 @ 03:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0