I väntans tider

Nu jävlar är det inte långt kvar! På måndag bär det iväg. Jobbade min sista dag idag på vattenfall och överaskades med en present av mina kära medarbetare. Ett resekit innehållande en resekudde, en "socitetkärringsömnögonbindel" och en sån där reseplånbok som man har runt magen så man kan leka 50+are eller hemlig agent. Helt underbara grejer jag verkligen kommer få nytta av. En riktigt genomtänkt present. Tack så hemsk mycket gamla 4an!

När jag vaknade til liv i eftermiddag (gick hem tidigare med huvudvärk idag) så har jag dessutom hunnit med att betala alla räkningar och ordnat det sista pappersarbetet inför resan. Känns riktigt skönt att allt jag har att göra i helgen är att köpa en resväska och packa.

Emil sa igår att han funderar på att åka utan mer än handbagage och köpa nya kläder å allt i NY. Det känns ju onekligen lockade att göra med men ekonomisk som man är (läs snål) så blir det nog till att slita med mig en del gamla ingådda kläder å annat.

Så vill ni passa på att träffa oss innan vi åker så har ni till på söndag kl 19 på då vi flyger till Stockholm!


Till sist så går det ju inte skriva ett blogginlägg som musiker denna dag och inte nämna Michael Jackson. Vi har idag i sanningen förlorat en av modern tids allra största musiker och låtskrivare även om Michael själv förlorade greppet med verkligheten för länge sedan.

Har lyssnat på MJ hela eftermiddan och insett att det finns många fantastiska låtar som tidigare helt gått mig förbi. Men så är det ju ibland.

Tänkte bjuda på en skön blandning som på förhand låter som en lika omöjlig mix som brunsås, stroh rom och kaviar men som på något jäkla vis lyckas kompineras till något nästan magisk. Chris Cornell, Billie Jean och Stureplan.

Chris Cornell var i sverige och spelade av någon outgrundlig andledning in en ackustisk liveskiva på en liten krog på Stureplan i Stockholm och passade på att göra en cover på MJs Billie Jean.

Så varsågoda!



// Drama out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0