so long och tack för fisken USA

Nu sitter man på Newark International Airport i NY igen och flyger till Sverige om bara några timmar. Eller hoppas att man flyger till Sverige om några timmar. Har nämligen tappat bort min gröna visumlapp så ifall grabbarna på homeland security är riktigt hårda så kan de nog hålla kvar mig så jag missar planet och besluta att jag inte får återvända till USA på 10 år.

Sitter å är nervös som fan kan  man säga. Ifall jag får en ban så betyder ju det att jag mer lr mindre kan säga good by till alla mina drömmar om att bli rockstjärna i det här landet. Hmm får lov att hitta nån uteliggare å ge honom alla amerikanska pengar jag har kvar så jag får lite plus på karmakontot.

Senaste 1,5 dygnet har bara varit en konstant resan känns det som och stressande har vi varit.

Det började redan igår morse när vi vaknade utsövda på ett lyxhotel i Bel Air, Los Angeles för att 10 min senare stressa ut genom dörren med halvt panik då vi läs fel på våra flygbiljetter och flyget till NY gick 8h tidigare än vad vi trodde när vi somnade kvällen före. Men vi lyckades faktiskt med god marginal hinna till avgången och även trots att planet var försenat till Chicago så hann vi med vårat anslutningsflyg.

När vi landade i Queens imorse så kändes det verkligen som att man var lite närmare hem. Vi bodde ju som sagt endå nästan 3 veckor i Queens i början på våran resa. Så att sätta sig på N train mot Manhattan igen var en rätt skön känsla. Att sedan gå på vårat standard Starbucks på 6 ave nära central park och sedan vandra ner och ligga å slappa ett antal timmar vid baseball planerna fick en verkligen att inse att man saknat New York en hel del och man kommer sakna det ännu mer när man kommer till sverige.

Vi återkommer med mer bilder från sista tiden och kanske ett par sammanfattande inlägg om denna resa lite senare.

Nu ska jag försöka hitta nån myndighetsperson och få klarhet om mitt visum.

//Drama out

Kommentarer
Postat av: lidztrom, ambassador of nordland

välkomna hem grabberz!

2009-08-28 @ 01:29:59
URL: http://r3jl.blogspot.com
Postat av: Anonym

kom, bara kom!

2009-08-28 @ 07:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0